onsdag den 14. oktober 2015

Bountykugler



Jeg har lavet disse Bountykugler op til flere gange efterhånden, senest til Ls fødselsdag i september, og de vækker altid stor begejstring (inkl. hos mig selv, da jeg elsker Bounty!). -Ufattelig simple at lave og alligevel rigtig lækre.

Man kan forme dem, som man ønsker. Jeg synes, det er lettest at lave kugler, men ønsker man at lave dem som en ”rigtig” Bounty stang, kan man jo bare gøre det.

Jeg fulgte denne opskrift:

1 dåse kondenseret mælk
250 g. kokosmel*
200 g. mørkchokolade**

Bland kokosmælk og kokosmel til det har en fast konsistens og form kuglerne. Sæt dem på køl, gerne natten over, så de får mulighed for at sætte sig.

Smelt chokoladen og betræk kuglerne. Pynt evt. med frysetørret hindbær/jordbær eller krymmel, hvis det skal være lidt festligt.

Til ovenstående opskrift har jeg følgende kommentarer:
*Jeg synes, at massen blev lidt til den klistrede side, den var dog fin, da de havde været i køleskabet, men alligevel vil jeg tilføje lidt ekstra kokosmel næste gang. Som det ses på ovenstående billede, flød der kondenseret mælk ud gennem chokoladen flere steder. Jeg formoder, at det bliver nemmere at undgå, når mængden af kokosmel øges.
**Hvis du tempererer chokoladen (hvilket jeg gjorde), er 200 g. ikke nok. Chokoladen er dermed tykkere, så jeg vil skyde på 350-400 g. vil være passende.

Efter de har været en tur på køl og klar til at blive betrukket med chokolade
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar