søndag den 5. maj 2013

Daimmuffins med hindbær



Jeg vil anbefale at prøve disse lækre muffins. Opskriften er oprindeligt fra Spis Bedre, som jeg har fundet for længe siden, men jeg har udskrevet den, så den nu er blevet en fast bestanddel af min opskriftmappe.
På tirsdag får jeg besøg af min mødregruppe, så jeg besluttede mig for, at det nu var på tide at få bagt dem igen.

Ca. 16 stk. (jeg fik 13 stk.)

Ingredienser:
150 g. smør
2 dl. sukker (170 g.)
3 æg
3 dl. hvedemel (180 g.)
2 spsk. kakao
1 tsk. bagepulver
1 pose Daimkugler (100 g.)
32 hindbær (ca. 150 g.) evt. frosne

Fremgangsmåde:
Sæt ovnen på 225 grader.
Rør smør og sukker luftigt. Bland æggene i, et af gangen, og rør kraftigt indimellem. Bland mel, kakao og bagepulver, og rør det i massen. Bland det til en glat dej. Rør Daimkuglerne i.
Fordel dejen i muffinsforme og tryk to hindbær i midten af hver muffin.
Bag muffinsene midt i ovnen i ca. 12 minutter, og lad dem afkøle på den rist.

Note: I dag lykkedes det mig ikke at anskaffe Daimkugler, så jeg brugte grofthakket alm. Daim. Jeg synes dog ikke, de bliver helt ligeså lækre som med Daimkugler, da smagen af Daim ikke er nær så kraftig.

Inden de kommer i ovnen

-Og efter. Mums!



Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar