fredag den 9. november 2012

Fredagshygge

I eftermiddag hyggede alle ungerne med perler mens mørket faldt på. Ja, selv lille F var med!


Efterfulgt af lækker aftensmad bestående af ovnbagte rodfrugter og fyldt kalkunbryst.


Rodfrugterne varbagekartofler, pastinakker og knoldselleri skåret i tern og iblandet ½ l. madlavningsfløde, krydret med rosmarin, salt og peber, en tur i ovnen med dem, og så er de klar. Ganske simpelt, men godt. Det eneste der tager tid er at snitte rodfrugterne.

Kalkunbrystet er fyldt med flødeost naturel tilsat hakkede soltørrede tomater og oregano. Endnu en simpel, men utrolig smagfuld version, som jeg har lavet flere gange.

Da det nu er fredag, skulle der også lidt dessert på bordet: pandekager med is og bagte bananer. Mums!


Og til sidst, men ikke mindst, DISNEY SJOV (med tilhørende slik + frugt)


GOD WEEKEND!


2 kommentarer:

  1. Øj hvor ser det godt ud. Lige om lidt hiver jeg dagens andebryst i ovnen (vi er stadigt slidt efter turen til New York og ikke mindst af hjemkomsten til alt det der havde hobet sig op i mellem tiden så vi har ikke gæster i år) og jeg tror sørme jeg vil stoppe lidt gode sager ind under skindet som jeg plejer at gøre med kylling simpelthen fordi du lige mindede mig om det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov, jeg havde slet ikke set, at du havde skrevet.

      Dejligt, at jeg kunne inspirere dig. Håber, anden blev vellykket :-)

      Slet