søndag den 23. oktober 2011

Glaskunst

Nu er jeg er ikke kreablogger, og satser heller ikke på at blive det, men engang imellem lykkes det mig alligevel at være kreativ. Og ét af områderne er glaskunst. Vi er nogle stykker der 3-4 gange om året bestiller tid til en aften, hvor vi kreerer glaskunst. Det er utrolig hyggeligt, og man får som regel et godt resultat ud af det.

For nyligt var jeg af sted igen, og denne gang kom jeg hjem med følgende:


2 hjerter i forskellige størrelser
En enkelt marguerit
Og 2 svampe i forskellige størrelser
Min kålorm lavede jeg i foråret, men jeg er rigtig glad for den!
Og endeligt mine skæve huse.
De var det første glaskunst, jeg nogensinde lavede, så de betyder selvfølgelig også noget specielt for mig.


Derudover har jeg bl.a. også lavet bogstaver med børnenes navne, som nu er sat på dørene til deres værelser, men da jeg kun kalder dem ved forbogstaver her på bloggen, kan jeg af gode grunde ikke vise dem.


Men som sagt, så er det en rigtig sjov og hyggelig aktivitet. Så hvis du får mulighed for det, kan jeg klart anbefale det.


Jeg skal afsted igen primo november, hvor jeg satser på at skulle kreere julepynt. Glæder mig allerede!


3 kommentarer:

  1. Årh hvor er det fint - er specielt vild med din kålorm og de 2 svampe der stikker op af blomsten :) men synes bare glas har en lethed over sig når det sidder på pinde på den måde, så fint - hvor kan man lige komme til at lave sådan noget? det gad jeg virkelig godt prøve ;)

    SvarSlet
  2. Glas er et fantastisk materiale, jeg har selv arbejdet meget i det i en 3-4 år, men har sluppet det lidt igen, savner det meget når jeg ser dine superfine ting. Er helt vild med hjerterne og svampene:-)

    SvarSlet
  3. Tak skal I have!

    @ Uglemor: Vi har booket tid hos en privat glaskunstner, der udbyder timer. Jeg tror, de findes over hele landet, så prøv at søg på det i dit område, hvis du er interesseret.

    @ Tante Sød: Godt at vi kan inspirere hinanden :-) -Så må du jo i gang med glaskunst igen. Det er ihvertfald en rigtig hyggelig aktivitet her i efterårsmørket. Men det ved du jo...

    SvarSlet